UMNO Tidak Bersifat Perkauman

alt
 
KUALA LUMPUR 8 Dis - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa, UMNO tidak pernah bersikap perkauman malah adil kepada semua kaum di negara ini.
 
Najib yang juga Presiden UMNO berkata, demi keseimbangan sosial dan keadilan jangka panjang bersama kaum lain, orang Melayu dan Bumiputera mesti dipertingkatkan kedudukan mereka.
 
"UMNO bukan rasis, UMNO tidak pernah rasis. UMNO sentiasa bersikap adil kepada semua.
 
"Dan kita hendak mereka (kaum lain) untuk sama-sama dengan kita... Cina, India, Kadazan, Iban dan semua (kaum) untuk sama-sama dengan kita tetapi kepimpinan negara ini diterajui UMNO untuk memberi keadilan," katanya pada ucapan penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2013 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Sabtu.
 
Sehubungan itu, Najib meminta supaya tiada pihak yang menunding jari kepada UMNO sebagai rasis.
 
"Bila masa kita laksanakan Dasar Ekonomi Baru (DEB), adakah mereka (kaum bukan Melayu) terpinggir, adakah rezeki terputus? Terbukti bahawa UMNO adil kepada semua kaum,"ujarnya

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.