Zahid : Permohonan Pasport Kini Dipermudahkan

alt

PUTRAJAYA 10 Dis -  Rakyat Malaysia yang memohon pasport antarabangsa, penyambungan pasport dan gantian pasport tidak perlu lagi menyertakan gambar berukuran pasport dengan permohonan mereka mulai 1 Mac tahun depan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, mereka perlu datang ke kaunter pendaftaran hanya membawa diri saja dan ianya merupakan inisiatif Kerajaan Malaysia.

"Mereka (rakyat Malaysia) hanya perlu membawa diri mereka ke kaunter , di mana gambar mereka akan diambil kaunter tampa sebarang pembayaran," katanya pada sidang media di Jabatan Imigresen Malaysia Putrajaya hari ini.

Sementara itu Zahid turut mengumumkan penambahan senjata api kepada Jabatan Imigresen Malaysia bagi melakukan penguatkuasaan.

"Kita hanya akan berikan berdasarkan jawatan mereka dan kita akan tentukan intergriti mereka supaya tidak berlaku penyalahgunaan.

"Kementerian akan pastikan bahawa senjata itu mestilah diberikan kepada mereka yang telah mendapat latihan terlebih dahulu," katanya.

Terdahulu, Zahid turut merasmikan majlis Sempena Hari Imigresen 2013 di jabatan itu yang turut dihadiri Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia Dato Alias Haji Ahmad dan duta-duta 'Your Excellencies And Representatives From Foreign Mission'.

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.