ISMA : Tuntutan COMANGO Bertentangan Al Qur'an dan Sunnah

alt

KUALA LUMPUR 19 Feb - Dasar dan tuntutan yang dibawa gabungan NGO hak asasi Manusia (COMANGO) tidak mengikut Al-Qur'an dan Sunnah Nabi Muhammad saw.

Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata, COMANGO tidak mengikut sistem yang ada di Malaysia sebaliknya lebih suka meniru acauan negara barat.

"COMANGO lebih suka mengikut pertimbangan barat mengenai hak asasi manusia dan bukannya mengikut apa yang terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

"Jadi kita tidak semestinya perlu mengikut dan ia memang tidak sesuai dengan budaya dan pegangan kita, orang Malaysia," katanya ketika dihubungi Rakyat hari ini.

Tegas Zaik, Isma menuntut kerajaan agar tidak menerima dan tidak tunduk kepada tuntutan yang disampaikan COMANGO kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Tambahnya, tuntutan COMANGO berhubung isu LGBT jelas bertentangan dengan prinsip perlembagaan Malaysia yang mengangkat mertabat Islam sebagai agam persekutuan.

"Jadi itu yang kita persoalkan, mengapa dia (COMANGO) cuba buat begitu dan mewakili siapa?

"Kenapa dia abaikan dan tidak mendengar pandangan majoriti rakyat Malaysia?," soalnya.

Beliau mengulas tindakan wakil Gabungan NGO hak asasi Manusia (COMANGO), Honey Tan Lay Ean yang mengajak Pertubuhan Bukan Kerajaan Islam termasuk ISMA serta kumpulan-kumpulan yang sering mengkritik COMANGO dan laporannya kepada Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu (PBB), untuk mengadakan sesi berdialog bersama.

Ianya berikutan beberapa tuntutan yang dibawa COMANGO termasuk menggubal undang-undang berkaitan isu LGBT.

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.