Tanda Putera di seluruh Pawagam Pulau Pinang Sabtu ini

alt

KUALA LUMPUR 30 Ogos  - Filem Tanda Putera akan ditayangkan di pawagam di Pulau Pinang mulai Sabtu ini.
   
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dalam status terbaharunya di laman sosial Facebooknya berkata, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) telah diminta untuk memastikan tayangan filem itu di Pulau Pinang diteruskan.
   
alt

Sebelum ini, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng meminta semua pengusaha wayang di negeri itu tidak menayangkan filem Tanda Putera.
 
Katanya, filem berkisarkan persahabatan Tun Abdul Razak dan Tun Dr. Ismail itu mengandungi babak fitnah yang boleh menimbulkan provokasi dan perasaan benci antara kaum merujuk salah satu babak beberapa pemuda Cina membuang air kecil di perkarangan rumah Menteri Besar Selangor.

alt

Kenyataan Setiausaha Agung DAP itu telah menimbulkan kritikan dari pelbagai pihak termasuk Pengarah Filem, Datin Paduka Shuhaimi Baba yang meminta semua pihak menghentikan provokasi politik terhadap karya arahannya itu.

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.