Deepavali:Perpaduan Rakyat Tanpa Mengira Kaum

alt
 
BATU CAVES 2 Nov - Majlis Rumah Terbuka Deepavali MIC yang diadakan di perkarangan Batu Caves hari ini jelas memperlihatkan perpaduan rakyat di negara ini tanpa mengira kaum.
 
Timbalan Menteri Pelajaran II P Kamalanathan berkata, semangat 1Malaysia yang diterapkan di kalangan rakyat menampakkan kehebatan perpaduan di kalangan rakyat.
 
"Kita begitu hebat dan utuh atas semangat perpaduan 1Malaysia. Saya pasti sambutan Deepavali hari ini akan lebih bermakna," katanya kepada RakyatNews ketika ditemui pada Majlis Sambutan Rumah Terbuka Deepavali MIC 2013 di sini hari ini.
 
alt
 
Kemeriahan rumah terbuka dimeriahkan lagi dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
 
Hadir sama isteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Datin Seri Norainee Abdul Rahman, Presiden MIC Datuk G. Palanivel Govindasamy, bekas Presiden Datuk Seri S. Samy Vellu serta barisan kepimpinan parti MIC.
 
alt
 
Sementara itu, Naib Presiden MIC Datuk M. Saravanan berkata, perayaan Deepavali adalah hari yang penting bagi masyarakat india di negara ini. 
 
"Kita lihat suasana Sambutan Hari Deepavali telah dijadikan satu perayaan bukan saja untuk kaum India tetpai untuk semua kaum."
 
"Maka saya sebagai warga hindu yang menyambut Deepavali telah membuat persiapan dari lebih awal bagi menyambut perayaan ini," katanya

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.