TOPI BERLOGO PDRM DIPAKAI DEK PENGAWAL KESELAMATAN HARAM


Pengawal keselamatan di atas memakai topi berlogo Pasukan Polis Diraja Malaysia, PDRM. Namanya, Fardin Rhionald, berasal dari Raha, Sulawesi Tenggara, INDONESIA. Fardin, kenalan facebook penjenayah menembak mati pegawai operasi Ambank, Norazita Abu Talib pada 23 Oktober lalu.


Untuk rekod, Kementerian Dalam Negeri tidak membenarkan warga asing selain daripada rakyat Nepal, bekas TENTERA untuk bertugas sebagai pengawal keselamatan di Malaysia.


Lebih menarik, melalui gambar dipaparkan di laman sosialnya, dia sebelum ini mempunyai akses terhadap senjata api.


[ Ardi Ode Putra Katela ]



Jangan terkejut melihat gambar dimuatnaik oleh lelaki ini pada 31 Julai lalu. Barangkali gambar bersama pelakon terkenal terbabit dirakamkan sewaktu dia terserempak dengan beliau.

"Saya tengah shooting masa itu dan tiba-tiba pengawal keselamatan tidak saya kenali datang untuk bergambar," ujar pelakon berbakat dikenali ramai itu.

Klik di sini.

Melalui penyelidikan saya jalankan, majoriti daripada rakan facebook penjenayah telah diberkas oleh polis di Johor pagi, tidak lagi aktif.

Termasuk pengawal keselamatan HARAM di bawah.



Klik di sini untuk meneliti identitinya. Dia kononnya mendakwa berasal dari Sabah sedangkan orang Negeri Di Bawah Bayu tidak berkomunikasi seperti di bawah.


Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.