Zaidel : Pemuda Umno Harus Berani Bersuara

alt

KUALA LUMPUR 22 Sept. - Pergerakan Pemuda Umno harus berani bersuara ke hadapan untuk membentangkan dasar-dasar parti kepada rakyat dengan lebih jelas.

Calon Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Zaidel Baharuddin, Zaidel Baharuddin berkata, dengan cara pemilihan baru ini Umno akan dapat mencari pelapis pemimpin yang baru boleh meyuarakan sura hati dan akar umbi terutamanya rakyat.

"Saya harap agar budaya pemimpin pemuda perlu harus berani ke depan tidak kira dalam bentuk perdebatan mahupun dari segi penulisan dan sebagainya agar idea-idea kita dan dasar-dasar kita dapat diterangkan kepada rakyat dengan lebih jelas."

"Oleh itu, kita pilih sebahagian pemimpin pemuda kali ini yangterdiri daripada golongan orang muda yang mempunyai potensi tersebut," katanya selepas menyerahkan borang pencalonan bagi jawatan Exco Pemuda Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini petang semalam. [VIDEO DI SINI]

Beliau yang juga Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda UMNO menjelaskan, perkadiran pemuda perlu diwujudkan semula bagi mendapatkan pelapis pemimpin muda yang baru.

"Paling utama sekali menggalakkan lebih banyak kerjasama antara Pemuda dan Puteri.

"Kita perlu menuruskan penkadiran pemuda yang mana saya rasa sudah tidak berlaku sejak dua menjak ini supaya kita dapat pelapis pemimpin muda yang baru. Teruskan pengkadiran ataupun mulakan pengkadiran," katanya.

Dalam sesi penyerahan borang pencalonan semalam, sebanyak 94 individu menawarkan diri untuk bertanding kesemua 24 jawatan yang terdiri daripada Pengerusi Tetap, Timbalan Pengerusi Tetap, Ketua Pemuda, Naib Ketua Pemuda dan 20 Exco dalam pergerakan Pemuda Umno pada pemilihan parti Oktober ini.
    
Jawatan Pengerusi Tetap Pemuda menyaksikan persaingan tiga individu, lima bagi Timbalan Pengerusi Tetap diikuti jawatan Exco seramai 77 ahli.
    
Senarai nama mereka yang akan bertanding hanya akan diketahui Selasa depan.
    
Manakala mesyuarat perwakilan dan pemilihan bagi jawatan Exco pusat bagi ketiga-tiga sayap parti itu akan diadakan serentak pada 12 Oktober 2013.

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2013 antenapolitik.